tisdag 11 augusti 2009

Korv och kålpestoröra



Korv och vitkålspestoröra med solroskärnor. Snabb och enkel mat, strimlad vitkål i stekpannan med mycket smör, under tiden kan man riva ost på sidan av. Sedan blandar man den stekta kålen med ost, massor av pesto och om man vill kan man röra i rostade solroskärnor. Stek korven! Sen är det klart. Peston jag använde är sån paprikapesto. Denna måltid uppfann jag i hunger påväg hem i bilen, och den gick hem! Jag bjöd pappa och han var mycket imponerad.

4 kommentarer:

  1. låter mycket gott! tycker mycket om både vitkål och pesto, så varför inte mixa dem? alltid kul med nya influenser och idéer när man fastnat lite grann.

    en fråga bara: hur har lchf förändrat dig? viktnedgång eller övriga hälsovinster alltså.

    tack för en bra och intressant blogg :)

    SvaraRadera
  2. hej! tack så mycket för din kommentar. förutom att jag gick ner 10 kilo med hjälp av lchf i vintras (och stannat där) så har jag lyckas bli av med ett hopplöst sockerberoende. nu, jämfört med under våren, ser jag inte socker som nån direkt fara längre, men har pga mina lchfvanor fått ett lite annat sätt att tänka och undviker t ex bröd och pasta för att jag känner att jag inte mår bra av det, men också för att jag inte tycker så mycket om det längre. likadant är det med lösgodis! och det är helt otroligt, efter att ha varit i det närmaste beroende av billigt godis tycker jag numera inte om så mycket annat än mörk choklad.

    SvaraRadera
  3. Men hörru, det ser ju ut som...

    SvaraRadera