lördag 1 augusti 2009

Low carb måste ju inte betyda no carb!

Det var ju precis vad jag behövde komma ihåg för tillfället. Jag har alldeles för lätt för att döma ut mina matvanor och sen ge upp eftersom jag ändå inte orkar hålla mig under.. 10 g kolhydrater om dan eller vad det är vissa sysslar med. Idag har jag börjat ett nytt liv igen!
.. Nej jag skojade bara, men jag gör så gott jag kan.


Ugnsstekt knaprig bacon med fetaostyoughurt och sallad från trägårn.


Oopsierulltårta med hackad mandel fylld med vispgrädde och nyplockade hallon. (Det enda jag kan tänka när jag smakar är - gode gud vad fika är tråkigt utan socker!! Så jag stoppade den i frysen och sparar till akuta nödfall, i annat fall känns det mer värt att stå över.)

Jag har dessutom under mat och bak lyssnat på P1 där dom pratat om klimatpåverkan och köttkonsumtion. Framför allt MÅSTE vi minska vår köttkonsumtion säger dom. Jag skäms och blir orolig, och lovar mig själv att börja leva på egenodlade rotfrukter. Sen tänker jag, ärligt talat orka ha dåligt samvete (som om inte den moderna kvinnan hade nog att tänka på VA VA VA?). Sen tänker jag, ärligt talat - kött??? Jag var faktiskt vegetarian i nästan fem år av min ungdom, här om natten bestämde jag mig i sömnen för att bli det igen när jag inte kunde se nån skillnad på min hund och ett kilo kycklingfilé. Ja ni..

3 kommentarer:

  1. Härligt, kul att vara till hjälp dårå. :)
    Jag själv mår väldigt bra av den påminnelsen, tror fler skulle göra det också!

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för din fina blogg.Jag är själv nybörjare (1,5 Veckor)med LCHF och letar ständigt efter nya recept.Jag kommer att laga efter dina fina recept om jag får förstås.Tack för dina härliga bilder som ger ork att fortsätta.

    SvaraRadera
  3. Hej, jag är också trogen anhängare till lchf :). Jag blir så otroligt fascinerad av din fantasi på recept, och jag som behöver inspiration - all eloge. Kul med alla glassorter och all variation!

    SvaraRadera