tisdag 8 september 2009

Äter äter äter äter







Gud vad man måste äta hela tiden..

Igår gjorde jag ägg- och baconmuffins, det var inte värt besväret. Jag gillar vanlig enkel äggröra mer! Till lunch åt jag kokt broccoli och köttfärssås från ett tidigare storkok, som jag hann hem och värma. Nu på kvällen gjorde jag hoummus av kikärtor jag lagt i blöt tidigare. Man kan säga massa saker om kikärter och 17.6 kolhydrater per hundra men jag gillar det så himla mycket oavsett. Jag gjorde hoummus som det stog på kikärtsförpackningen, med olja, tahini, vitlök, spiskummin och citron. Å VAD GOD!! Perfekt är den. Den intogs tillsammans med kycklingfilé stekt i lite röd curry och jordnötssmör, och med creme fraiche vid sidan av. Lyxmat i studentkorridoren kändes detta som!

2 kommentarer:

  1. Jag har inte gjort egen hoummos sen jag började LCHF:a, men nu har jag en nivå som liknar den du satt upp typ, så det är på to do-listan. jag har exakt samma grejjer som du i in, klassiskt och underbart!

    SvaraRadera
  2. Tjenix! 22årig studenttjej som hållt på med LCHF i en månad ungefär. Gått ner tre kilo =) Måste bara inflika med att jag prövade att göra de där ost och baconmuffisarna med!! Vilken besvikelse, det gör jag aldrig om!

    /E

    SvaraRadera