tisdag 8 september 2009

Frågor frågor frågor

Jag kastade ett öga på sökordsstatistiken.

"lchf kolhydratmängd"
- Valfri!! Jag har bestämt mig för att hålla mig under tjugo av hundra, fast det är inget jag håller koll på direkt. Snarare är det inget socker, spannmål, ingen frukt..

"räksallad lchf"
- Gott

"lchf smoothie" "lchf glass"
- Jag kanske är hård men jag känner, vadå, det är väl lika bra att göra sig av med sånna vanor.

"lchf dagbok"
- Hej

"lchf snabbmat"
- Jag tror det snarare är undantagsfall som INTE kan räknas som snabbmat av det jag äter. Ägg? Bacon? Korv? Köttbullar är min senaste favvo även om det är lite tveksamt innehållsmässigt, men gud så gott. Men det bästa av allt är ju storkkok att bara värma på!

"kan man äta kakao enligt lchf"
- Ja, måttliga mängder. Men det är inte särskilt gott utan socker!

"lchf pesto"
- JA!

"MELLAN MÅL MED LCHF"
- Ja jag vill också ha bra tips på det

"recept broccolisoppa lyx"
- Ge mig tips! Jag köpte en påse fryst broccoli för att göra soppa nån dag.

"lchf korv?"
- Korv!! Kika på köttmängden.

"frysa oopsie"
- Jadå

"lchf salta jordntter"
- Jaaaa!

"Får man äta naturgodis med lchf?"
- Nej men nötter tycker jag!!

2 kommentarer:

  1. Hej! :) Gillar din blogg, mycket! :)

    SvaraRadera
  2. Mellanmålstips kan jag bidrag med, skrev ett litet inlägg om det en gång! :) Då hade jag inte med keso och bär, något som nu är standard i mitt kylskåp!

    http://njutmaten.blogspot.com/2009/06/maltidstid-mellanmal.html

    Häromhelgen gjorde jag dessutom något som kallas bumsbollar och som är riktigt schysst. Kompakt näring och man kan själv styra över mängden kolhydrater i, såklart! http://njutmaten.blogspot.com/2009/09/bumsbollar-pa-mitt-vis.html

    SvaraRadera