fredag 12 juni 2009

Socker

Ja var tog jag vägen?
Jag har haft en kolhydratvecka, det började med att jag fick en hel påse glass från mitt jobb, GB-glassar som var GRATIS! Jag kan inte säga nej till gratis och bestämde mig för att jag skulle bjuda på dem men åt upp nästan alla själv, när dom ändå låg i min frys. Sen köpte jag mer glass... Sen drack jag öl... Sen åt jag naturgodis, rabarberpaj, chokladkola, mintchoklad, cheesecake, brownies, maränger. Ni hör!!! Gode gud. Mitt problem vill jag säga är väl egentligen inte vikten utan HUR OHÄMMAT MYCKET JAG ÄLSKAR SOCKER!!
Nu när jag inte är van blir jag illamående direkt efteråt och bestämmer mig för att skärpa mig. Imorgon ska jag skärpa mig...

1 kommentar:

  1. Usch, vet precis hur det känns! Har absolut ingen övervikt, snarare gränsar jag mot undervikt, men har ett sockerberoende. Och just för att jag inte har någon övervikt tänker jag ofta "äh jag är ju smal, kommer inte bli tjock av den där godisbiten" och sen fastnar jag i träsket och äter/köper mer (mängder!). Kan aldrig hålla mig till EN bit. På något sätt tänker jag att det är kört ändå. Har ju redan fått i mig EN bit, vad spelar det då för roll om jag äter en till, eller 10 till, eller en massa annat skit?
    Efteråt mår jag så klart kasst och tänker "Nä fy fan! Aldrig mer!", sen en vecka senare är jag där igen.
    Ursäkta min långa kommentar, men kände igen mig så väl i det du skrev. Var tvungen att skriva av mig lite ;) Gillar din blogg! Har följt den ett tag nu. /Judit

    SvaraRadera