onsdag 3 juni 2009

Hamburgare



Hamburgare på köttfärs och färdig hamburgarkryddblandning (som innehåller potatismjöl och andra sånna saker, men eftersom jag är utmattad och hungrig så fick det gå bra ändå). Tomat, lök, ost, majonnäs och auberginepesto blandat till dressing och det hela i ett krispigt salladsblad! Saknade absolut inte brödet.

Jag jobbar tillfälligt med att skära sallad och plocka disk om dagarna och kommer hem utmattad och oinspirerad.. Oliver direkt ur burken är min allra bästa delikatess. Idag till lunch (efter en matlådekris igår kväll) åt jag kallrökt lax och avokado, som också är två av dom bästa sakerna jag vet. Igår åt jag zucchinisallad och kyckling. Igår kväll minns jag inte, jo korv. Jag gillar faktiskt inte korv längre.

Peston förresten, var har den varit hela mitt LCHF-liv? Tänkte kanske att den inte var mycket att ha utan pastan, men det är möjligt att det blir en till av sommarens favoriter. Jag var egentligen så himla sugen på den speciella paprikapeston som jag åt varje dag på en festival för några år sen, men den var den onyttigaste av alla.. Så jag provade auberginepesto istället! Gott, det smakar typ.. vanlig pesto rosso?

3 kommentarer:

  1. Auberginepesto. Gör du den själv eller finns den att köpa. Låter gott!
    Mirjanna

    SvaraRadera
  2. Det är gott! Pesto alle Melanzane eller något sådant hette den jag köpte..

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig blogg! Mycket trevligare än min egen eftersom du har bilder som man blir helt hungrig av. :D

    SvaraRadera