söndag 31 maj 2009

LCHF-glass igen



Ja, glassen. Idén är ju egentligen befängd, att få rätt glasskonsistens är omöjligt. Det här blev bra och gott i alla fall, men man måste äta den i precis rätt stund mellan fast och flytande form.

3 dl grädde värms i kastrull. Rör ner två äggulor. Ta av från plattan när det börjar tjockna. Mixa hallon till en slät smet, smaksätt ev med lite citron och stevia. Blanda ner hallonsmeten i grädden, rör om, frys in.



Jag och vidvinkeln äter glass i fönstret!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vill bara tacka för en härlig inspiriation, du har en väldigt mysig blogg med många goda tips (ser gott ut iallafall ;)) Jag bestämde mig igår för att börja med lchf-metoden och jag ska verkligen testa några av dina recept!
    Det här känns ju verkligen som något som kan passa mig, är väldigt pepp nu :)

    <3

    SvaraRadera
  2. Sara!
    Tack så jättemycket för din fina kommentar! Den kom faktiskt precis när jag behövde den som mest. Jag blir verkligen glad av att kunna inspirera, hoppas att det går bra för dig!

    SvaraRadera