tisdag 12 maj 2009

Blomkålscarbonara eller LowCarbonara... ...hehhe



Med bacon som enda inspirationskälla lyckades jag svänga ihop detta, jag är faktiskt imponerad av mig själv! Carbonara på bacon med blomkål och morot istället för pasta. Såhär gjorde jag (ungefär 2 portioner):

Jag rev halvtinade blomkålsbuketter och en morot på den största riven i matberedaren. Blomkålen blir mest smulor så därför är det bra med moroten som blir lite längre bitar. Sen stekte jag rivet i massor av smör i kanske 10-15 minuter. Salt och peppar på också! Jag stekte ett paket bacon brevid på hög värme och när den var klar la jag den på hushållspapper ett tag så att den blir lite krispigare.. Jag blandade två ägggulor med några deciliter riven ost och en skvätt grädde. När rivet var klart tog jag av det från plattan, och blandade allt. På med lite extra ost efteråt om man vill, så är det klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar