onsdag 20 maj 2009

Hallonsmoothie på ägg!



Jag fick tips om smoothie på äggmjölk, och kände att det var läge att piggas upp när jag sitter här och läser om dödens historia! Haha.. Hur som helst. Lisa tipsade om att låta äggmjölken svalna och sen mixa med bär. Jag är bara så himla otålig så jag gjorde äggmjölk på vatten som var precis tillräckligt varmt för att smöret skulle smälta, vispade ihop till skum och mosade i frysta hallon, lite i taget. Lite grädde på toppen också! Himla gott förrutom att mina bär nog var lite för frusna och omosade, så att de nästan blev lite smöriga efter att ha legat i botten ett tag.. Så jag tror på att ha tinade bär i, även fast jag inte orkar vänta på att de ska tina av sig själva, och mina hallon får konstig smak av micron. Varmvattenbad kanske! Gott med hallonskum i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar