söndag 17 maj 2009

Lasange med aubergine

Jag gjorde en variant på denna igen. Lite tjusigare den här gången!



Förrutom det grundläggande - aubergine, ost och köttfärs kan man variera innehållet ganska mycket. Jag tar det jag har i kylskåpet som passar i köttfärsås - lök, svamp, tomat i olika fomer, massor av kryddor.. Denna gång hittade jag en gul lök och två klyftor vitlök, soja och spiskummin, paprika och peppar! Ostsåsen är såklart också möjlig att varieras, jag smälte smör, rörde ihop med grädde och dijonsenap som fick koka upp och så i med massor av ost på slutet. Men man kan ju ta creme fraiche eller nån smaksatt ost eller kanske äggstanning, vad vet jag! Auberginen ska vara skuren tunt, så det blir många lager och den hinner bli genomgräddad. Detta är världens bästa matlådemat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar