söndag 10 maj 2009

Helgen

Hej Anonym, jag är ju inte den som är den - om du ber om det!

Jag är hemma hos mina föräldrar, låter bli att skriva uppsats, chockas av deras förfallna LCHF-vanor ("va har du köpt spaghetti???") och frågar mamma om lov om jag snälla får vispa ihop lite hemgjord majonnäs. Syndade med några popcorn framför Robinson, men annars är jag himla duktig efter min svacka för en vecka sen. Jag skrev aldrig om det i bloggen (för jag skämdes) men jag åt faktiskt godis!! Det förstörde allt, fick tillbaka sötsug fast x 100 och med tillhörande huvudvärk. Jag har därför bestämt mig för att aldrig mer äta godis! (Haha...)

Så, dags för lite catching up då. I torsdags avslutade jag min kylskåpsrensning med de allra sista äggen och grädden och en lökhalva och tio champinjoner i en omelett. Himla bra, lämnade stan mätt och glad med bara smör, ost, lök och sparris i kylen. På eftermiddagen blev jag bjuden på LowCarbburgare på Max! Alltså hamburgare utan bröd - god och helt klart godkänd även om jag som är av det striktare slaget känner: tillsatser?? och var är fettet då?? Försökte kompensera det med en dipsås till salladen. På fredagen åt jag enorm frukost på ägglatte och äggröra och skinka och ost osv, och lunchade på stan på "tacotallrik utan nachos", middag på fläskfile och fetaostsallad. På lördagen åt jag fläskkotlett och palsternacksgratäng, och laxfilé med svampsås. Idag åt jag också en himla enormm frukost (finns det nått bättre än det?), och kycklingfilé och min bästa jordnötssås (som jag faktiskt trodde att jag redan bloggat om, men det får bli en annan gång) och så ägg med hemgjord majonnäs.

Haha ja det var mina absurda matvanor det. Ni får ursäkta avsaknaden av fotografier men ibland måste man bara go with the flow och njuta av livet och maten. Men bättring ska det bli.

2 kommentarer:

  1. Hej nu har jag bokmörkt din sida, mängder av smarrigheter att prova på!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Känns bra att veta att du har det bra, liksom. Låt inte godisfadäsen störa dig och lycka till med uppsatsen!

    SvaraRadera