fredag 15 maj 2009

Auberginerullar med fårost



Härliga tider, billiga grönsaker! Här är ett recept jag hittade i vintras, från metros libanesiska tema, men lite modifierat då:
1 stor aubergine
400 gram fårost
persilja
2 msk olivolja
1 tsk sambal oelek
citronsaft

Skiva auberginen tunt på längden, salta ur och låt ligga en stund. Smula fårosten och blanda med olja, persilja, citron och sambal oelek. Torka av aubergineskivorna och klicka på ostblandningen, rulla ihop på längden och fäst med tandpetare. Grädda i ugnen i 6 minuter (står det, jag är timerlös och utan tidsuppfattning så jag har ingen aning, dom fick lite färg...) på 200C. NJUT!!

1 kommentar:

  1. Har varit lite skeptisk till aubergine för jag tycker det är lite sladdrigt..men jag ska nog göra ett försök med dom här. Det lät riktigt gott :)

    SvaraRadera