måndag 27 april 2009

Ägglatte 2.1

Jag skulle egentligen starta ägglattefabrik, eller i alla fall ett litet café.. Men, eftersom jag dedikerat mitt liv åt De Stora Frågorna och studier av den mänskliga kulturen får jag väl nöja mig med att sprida ordet. Jag gjorde världens bästa ägglatte imorse, egentligen samma sak som innan men med den lilla viktiga skillnaden att man kokar kaffet FÖRST, häller upp det i en kopp och låter det vänta medan man kokar upp vattnet och vispar smör+ägg+vatten+kanel. Sedan häller man upp äggmjölken i en kopp, och sen det precis lagomvarma kaffet i det. En hel massa hällande, men det är viktigt för att det ska bli bra. Kaffet får inte vara för varmt alltså, jag upptäckte detta efter att jag hällt ihop ägglatten med hett kaffe i en termos, och den var halvvägs till omelettkonsistens efter en halvtimme..
Jaja, åter till de postkoloniala studierna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar