onsdag 29 april 2009

Blåbärspaj



MEN NU NI!
Detta är den godaste efterrätt jag ätit senaste halvåret tror jag. Såhär gjorde jag:
Täckte botten av formen med blåbär och tinade upp dem i micron, när dom var tinade sötade jag med en "knivsudd" stevia. Jag rörde ihop smör och kokosolja och blandade sedan ut det med kokos. Sen täckte jag blåbären med kokosblandningen. In i ugnen på 200 grader tills kokosen får lite färg, ta ut och låt svalna. Jag åt den med vispad grädde blandad med turkisk yoghurt för lite syrlighet och - gode gud, sååååååå gott.

(Här finns min inspiration)

1 kommentar:

  1. Åh..jag satt precis och undrade hur jag skulle få rabarberpajen att bli LCHF. Men det är ju såklart kokos jag ska använda. Icas goda ekologiska. Tack! :)

    Hittade hit för att jag googlade på en bild med ägg och majonäs...för att illustrera dagens frukost i bloggen. Och det är jag mycket glad för - ska genast favorita dig innan jag läser vidare här :)

    SvaraRadera