söndag 12 april 2009

Påsk

Det är påsk och jag är hemma hos mina föräldrar. Påskbord slår julbord med hästlängder tycker jag, än har jag inte förätit mig på varken ägg eller lax. Eller prinskorv, det är faktiskt bäst!



Påskmiddag dag 2

Och så godiset då... Mitt påskägg innehöll två salta sillar, en punchpralin och ett chokladägg, resten mörk choklad. Mitt favoritpåskgodis är dragéäggen som finns i varenda godisskål, så himla frestande, men varje gång i sockerruset efteråt ångrar jag mig..

Så, efter den tidigare utläggningen önskar jag kunna skriva om VIKT utan att få dåligt samvete.. Nu har vikten varit samma i säkert en månad. Jag tror att det beror på att jag inte varit särskilt noga, och har ätit lite godis och tårta och glass bara för att bevisa för omvärlden att jag faktiskt kan. Eftersom jag för första gången i mitt liv har ett beach 09-mål att sträva efter tror jag det är dags för lite hårdare tag! Typ inte så mycket choklad, eller korv, eller färdig majonäs. Mer smör och färre tillsatser blir min framtida melodi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar