onsdag 29 april 2009

Seriösa inköp

Jag har visst blivit en riktig LCHF-nörd.

För en vecka sen beställde jag Stevia, ett "naturligt sötningsmedel" bla bla för 200 kronor som jag fick hem på posten. Jag skyller mitt ökade intresse för sötsaker på det! Stevia alltså, en växt som på allvar ska vara hundra gånger sötare än socker och har en smak som påminner om stensöta. Ni vet... Det här kanske låter som medeltiden eller något men ni vet sånna ormbunksliknande små växter som har ätliga rötter som man smakar sött och typ lite lakrits... Så smakar Stevia, fast ett enda litet sockerkorn av det räcker.

Jag fick med en knapp på köpet! "Stevia - Sött utan socker!" Jag skrattade lite när jag hittade den, som om det här på allvar skulle vara en folkrörelse.

Idag köpte jag också min första burk kokosolja!

Alla LCHFares favoritfett, haha. Jag köpte i och för sig ingen lyxvariant för 200 kr utan den för 30 hos "utländska delikatesser"..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar