torsdag 16 april 2009

Ägglatte 2.0



God förmiddag!
Tänkte bjuda på my new improved ägglatte.
Istället för två ägg tar jag ett helt och en äggula. Det gör rätt stor skillnad för nåt som kan vara ganska ofräscht annars, äggviterester som flyter runt.. haha. Har även gjort lite research och ja, äggula är 82% fett och resten proteiner, äggvita är 87% protein och resten, alltså 13%, kolhydrater! Gode gud.. Lite äggvita är bra i alla fall för skummets skull.
Dessutom har jag förutom kanel också i lite kardemumma.

2 kommentarer:

  1. var gör du av alla äggvitor?
    Spara dem åt mig så kan jag baka nåt på dem. Maränger!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar göra äggmjölk och sedan låta den svalna (utan att ha i kaffe). När den är kylskåpskall mixar jag med lätt tinade bät. Blir kanongod smoothie! :)

    SvaraRadera