söndag 12 april 2009

Viktigt (hehe)

Inget är så svårt som att skriva om viktminskning. Inget är så uttjatat och infekterat. Det är så tråkigt att göra sig till sällskapets dåliga samvete.. nykteristen som bryter magin på festen liksom. Jag vill att du ska tycka om dig själv och din kropp, men om du inte gör det måste du ha rätt att förändra dig.

Kanske är det bara för min egen skull jag måste vara tydlig här, jag har blivit så besviken på människor som skrivit om detta och inte låtit mig vara som jag är. Kände jag i alla fall. Nu är jag ärlig: Jag går ner i vikt för att jag tror att det gör mig till en lyckligare människa. Det betyder att jag tror att min lycka är beroende av vad andra människor tycker om mitt utseende. Jag har länge velat förändra det sambandet istället för min kropp, men jag tror inte att jag kan förändra världen längre. Har jag blivit gammal och trött? Jag är visst ingen revolutionär när jag offrar principen för min egen lyckas skull.

Jag skulle inte vilja ha en annans kropp, även om jag fick byta, men det är roligt att göra det bästa av sina förutsättningar. Om man vill. Man ska vara snäll mot sig själv. Man ska tycka om sig själv så mycket man kan och man ska få använda alla medel för att nå dit.

1 kommentar:

  1. Jättebra skrivet!
    Jag gillar din blogg jättemycket :) Den är sparad i mina favoriter :D

    SvaraRadera